La gent gran ha viscut experiències diverses i ha enfrontat molts desafiaments al llarg de la seva trajectòria vital, pel que conèixer les seves històries de vida pot ser molt enriquidor.
Sovint, quan parlem amb gent gran, podem aprendre sobre la història i la cultura de la nostra societat i dels canvis que s'han produït al llarg dels anys. Però les històries de vida de la gent gran van més enllà de la mera transmissió de coneixements; també poden ser una oportunitat per a connectar amb altres persones i crear vincles més profunds.
Als Serveis d'Atenció a Domicili (SAD) d'ASPID, conscients del valor que això aporta, considerem d'especial importància saber com han estat les històries de vida de les persones a les qui acompanyem, ja que això ens permet conèixer-les millor i poder individualitzar-ne l'atenció i acompanyament a través del nostre servei.
Les històries de vida poden ser una part valuosa i enriquidora d'un Servei d'Atenció a Domicili. Els destinataris del nostre SAD, sovint persones amb discapacitat i/o situació de dependència, tenen històries i experiències vitals per compartir, i escoltar i aprendre d'aquestes històries pot ser beneficiós tant per a ells, com per als cuidadors i altres membres de l'equip d'atenció a domicili.
A més, al SAD d'ASPID disposem de la figura de gestor de casos, que és el professional que s'encarrega de coordinar i supervisar la cura i el tractament d'una persona o un grup de persones. El gestor de casos treballa en col·laboració amb agents socials i sanitaris per a assegurar que la persona que requereix suport domiciliar rebi una atenció adequada i contínua. És precisament a través d'aquest gestor de casos amb qui es treballen les històries de vida de les persones a qui fem l'acompanyament i suport social i sanitari en domicilis.
Per al gestor de casos, escoltar i aprendre de les històries de vida de la persona a càrrec de cures pot ser molt valuós, atès que l'ajuda a conèixer millor la persona i les seves necessitats, i a brindar una atenció més personalitzada i adaptada a les seves necessitats.
Incorporar històries de vida en el servei d'atenció a domicili pot tenir diversos beneficis, com ara:
•Ajudar a fomentar la connexió i el vincle entre les persones implicades.
•Proporcionar una font d'entreteniment i distracció.
•Oferir una oportunitat per a reflexionar.
•Reduir el sentiment de solitud no desitjada.
•Millorar la memòria.
•Millorar la comunicació i l'empatia.
•Ajudar les persones a sentir-se més valorades i reconegudes.
Cal tenir en compte que cada persona és diferent i que no totes les persones estaran disposades o seran capaces de compartir les seves històries de vida. És important respectar els límits i les preferències de cada persona i ser sensibles a les seves necessitats i desitjos de cadascú.
Per acabar, conèixer les històries de vida de les persones a qui acompanyem des del SAD ens permet personalitzar el servei i orientar l'atenció a les necessitats individuals de cada persona, millorant la qualitat de vida de les persones i afavorint l'eficiència i el rendiment del suport domiciliar.
Patrícia Buedo Bonet
Coordinadora del Servei d’Atenció a Domicili d’ASPID
Treballadora Social Num. Col. 8557
Patrícia Buedo Bonet
Coordinadora del Servei d’Atenció a Domicili d’ASPID
Treballadora Social Num. Col. 8557
Sovint, quan parlem amb gent gran, podem aprendre sobre la història i la cultura de la nostra societat i dels canvis que s'han produït al llarg dels anys. Però les històries de vida de la gent gran van més enllà de la mera transmissió de coneixements; també poden ser una oportunitat per a connectar amb altres persones i crear vincles més profunds.
Als Serveis d'Atenció a Domicili (SAD) d'ASPID, conscients del valor que això aporta, considerem d'especial importància saber com han estat les històries de vida de les persones a les qui acompanyem, ja que això ens permet conèixer-les millor i poder individualitzar-ne l'atenció i acompanyament a través del nostre servei.
Les històries de vida poden ser una part valuosa i enriquidora d'un Servei d'Atenció a Domicili. Els destinataris del nostre SAD, sovint persones amb discapacitat i/o situació de dependència, tenen històries i experiències vitals per compartir, i escoltar i aprendre d'aquestes històries pot ser beneficiós tant per a ells, com per als cuidadors i altres membres de l'equip d'atenció a domicili.
A més, al SAD d'ASPID disposem de la figura de gestor de casos, que és el professional que s'encarrega de coordinar i supervisar la cura i el tractament d'una persona o un grup de persones. El gestor de casos treballa en col·laboració amb agents socials i sanitaris per a assegurar que la persona que requereix suport domiciliar rebi una atenció adequada i contínua. És precisament a través d'aquest gestor de casos amb qui es treballen les històries de vida de les persones a qui fem l'acompanyament i suport social i sanitari en domicilis.
Per al gestor de casos, escoltar i aprendre de les històries de vida de la persona a càrrec de cures pot ser molt valuós, atès que l'ajuda a conèixer millor la persona i les seves necessitats, i a brindar una atenció més personalitzada i adaptada a les seves necessitats.
Incorporar històries de vida en el servei d'atenció a domicili pot tenir diversos beneficis, com ara:
•Ajudar a fomentar la connexió i el vincle entre les persones implicades.
•Proporcionar una font d'entreteniment i distracció.
•Oferir una oportunitat per a reflexionar.
•Reduir el sentiment de solitud no desitjada.
•Millorar la memòria.
•Millorar la comunicació i l'empatia.
•Ajudar les persones a sentir-se més valorades i reconegudes.
Cal tenir en compte que cada persona és diferent i que no totes les persones estaran disposades o seran capaces de compartir les seves històries de vida. És important respectar els límits i les preferències de cada persona i ser sensibles a les seves necessitats i desitjos de cadascú.
Per acabar, conèixer les històries de vida de les persones a qui acompanyem des del SAD ens permet personalitzar el servei i orientar l'atenció a les necessitats individuals de cada persona, millorant la qualitat de vida de les persones i afavorint l'eficiència i el rendiment del suport domiciliar.
Patrícia Buedo Bonet
Coordinadora del Servei d’Atenció a Domicili d’ASPID
Treballadora Social Num. Col. 8557
Patrícia Buedo Bonet
Coordinadora del Servei d’Atenció a Domicili d’ASPID
Treballadora Social Num. Col. 8557